Novodesign AB

Du är här: Startsida / Villkor

Villkor

Ny kund

Endast registrerade företag kan vara kunder hos Novodesign AB. Nya kunder betalar alltid förskott på den första beställningen.

Priser

Alla priser är i svenska kronor och visas exklusive moms.

Betalningsvillkor

Nya kunder betalar alltid förskott på den första beställningen. Kredit kan fås efter genomgången och godkänd kreditprövning. Som kreditkund hos Novodesign AB får du varorna levererade till dig mot faktura och betalningsvillkor är 20 dagar netto. Fakturan skickas till dig via e-post. Vid försenad betalning skickas en betalningspåminnelse via e-post varvid lagstadgad påminnelseavgift om 60 kronor tillkommer. Det debiteras även dröjsmålsränta med 10 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet över till Svea Inkasso.

Beställning

Vi har inget minsta ordervärde. Vid order under 2000 kr tillkommer en hanteringsavgift på 200 kr. Efter mottagen beställning skickar vi en orderbekräftelse till dig via e-post.

Leveranstid

De varor som finns i lager levereras så snart som möjligt. När arbetsbelastningen är hög kan leveranstiden vara något längre än vanligt. För ej lagerhållna varor varierar leveranstid beroende på säsong. Ring för aktuell info. När varorna har levererats skickar vi ett leveransmail, där följesedeln finns bifogad.

Restorder

Om någon vara i din order är tillfälligt slut så levereras resterande varor, om inget annat anges vid beställningen. Restad vara levereras om möjligt när den åter inkommit, om ej annat överenskommits. Fraktkostnad utgår vid varje leveranstillfälle. Vi förbehåller oss rätten att annullera restorder under 500 kronor.

Frakt

Frakt tillkommer på fakturan om ni inte väljer att använda egen fraktare eller att avhämta era varor. Vi använder oss huvudsakligen av DHL, där har vi bra avtal genom PUFF som kommer er tillgodo. Frakten baseras på ordervärdet enligt följande upplägg:

Ordervärde 1-2500 kr = 150 kr frakt
Ordervärde 2501-4000 kr = 250 kr frakt
Ordervärde 4001-6000 kr = 350 kr frakt
Ordervärde 6001-10000 kr = 500 kr frakt
Ordervärde 10001 kr och uppåt = fraktfritt

Reklamationer

Om en sändning har transportskador ska reklamation göras direkt till transportföretaget vid mottagandet och inte till Novodesign AB. Om leveransen är skadad eller om det finns tecken på stöld ska en skriftlig anmärkning göras av chauffören, saknas skriftlig anmärkning kan du inte få ersättning för skadat eller stulet gods. Dolda skador måste anmälas av mottagaren till transportören inom 7 arbetsdagar. Eventuell ersättningen utbetalas av transportbolaget och inte av Novodesign AB. Transportförsäkring åligger mottagaren att teckna.

Om en vara är felaktig av annan orsak (fabrikationsfel etc.) ska reklamation göras till oss skriftligen med bifogat foto senast 8 dagar efter mottagen leverans. Reklamationer vid senare tillfälle accepteras ej.

Övrigt

Vi reserverar oss för eventuella skrivfel. Tänk på att det ibland kan vara svårt att återge en exakt färg på produkten, allt beroende på ljus vid fototillfälle samt inställningar på din dator.


Till sist, lycka till med försäljningen!

Om Novodesign AB

Novodesign AB är din grossist av heminredning. Hos oss finner du heminredning som ger personlighet till det moderna hemmet. Vi strävar efter att hitta guldkornen bland det enorma utbud som finns idag. Vi vill ge våra kunder möjligheten att sälja något som sticker ut. Våra produkter passar väl in i sortimentet hos inredningsbutiker, florister, gårdsbutiker, presentaffärer med flera. Vi är medlem i Presentgrossisternas Företagare-Förening (PUFF) och har via dem förmånliga avtalspriser med DHL.

Kontaktuppgifter

  • Östra Myrskären 18, 746 91 Bålsta, Sverige
  • 08-400 209 60
  • 070-787 59 62

Företagsuppgifter

Org.nummer: 556790-1235
VAT-nummer: SE556790123501
Bankgironummer: 470-4193
IBAN: SE1350000000053721027167
SWIFT/BIC: ESSESESS